06 August 2010

Come on laa zuraaaaaaa.................

Inilah Ibuku.... engkau lah RATU hatiku..

Aku ingatkan aku sebuk wat keje di ofis aku bleh lupe kesayuan aku arini tp tidak aku tidak boleh berpura2 aku tk boleh bohong pd diri sendiri sebenarnya aku kalah aku tewas utk tidak merindui pada dua org  itu ...org tu adalah mak dan abah aku .. aku ceria n happy slalu tp tak ada seorg pun tahu ini ati sangat pilu uwargghh... dulu2 masa kt hostel kalo rindu sgt kt mak..masuk kepala dlm loker nangis sepuas2nyee...tkde org nmpak cuma org dengar jee..tp skang nak benam kepala kt mana beb...pehtu kalo rindu kt mak..mak mesti ckap nanti mak letak bulu ketiak dlm botol..kalo rindu cium laa hahaha yelaa asyik duk bwh ketiak mak je .... aku rindu beb rindu nak tgokk  senyuman dan ketawa mak bila aku buat lawak , mak akan gelakkk sampai tk dengar suara dia huhuu..


Tiba2 aku teringat  mak dandan kan rambut aku pagi2 utk kesekolah pehtu aku kena marah sbb aku tk nak mak tidak mendandan kan rambut ikut citarasa aku... aku tk suka mak dandankan rambut selain tocang 1 mak suka pelbagai gaya dandan lipan laa dandan 2 laa  dia nak tgok anak dia yg comel ni lagi comel hikhik tp aku sentiasa kalah dan akur aku pegi skolah pagi tu dgn muka masam sbb tk buat tocang 1, tiba2 aku teringat satu aritu mak kejar aku satu rumah sbb bangun pag i jam 1 tghari mmg ari2 aku bgun lmbt hehe tah kenapa aritu mak aku badmood kot..ye la angin laa mak aku gerakk tk bangun ketuk pintu tk bangun jirus air pun tk bangun skali dah bangun bleh plak termenung atas katil mmg kena kejar laa ... aku akan lari berkaki ayam selaju mungkin bila dah jauh mak dah tk larat kejar dan aku tk akan balik dlm beberapa jam so aku mgisi masa melepak jap kt umah kwn aku...kwn aku dah tau dah kalo aku dtg umah dia tiba2 tu dah tentu aku kena marah dgn mak aku then bila balik mak aku dah lupa nak marah dah hahaha ok aku jahat...bukan jahat tp nakal je ;)  tp satu je mak akan kalah dan akan ikut ckap aku bila aku cium pp dia sambil berkata mak cu sayangg mak muahhh ok aku mengaku aku adalah sangat manja dan mengada2 bila aku dekat dgn mak dan abah aku...dulu2 kwn dan sedara mara slalu ckap aku ni anak manja dan mengada2 sbb anak bongsu kan...tp aku tk penah mengaku ponn....


mak penah pesan sebelum aku kawin.. cu (pgilan anak bongsu adik chu) bila ang dah kawin dan jadi ibu nanti ang akan rasa macam mana perasaan seorang ibu dan isteri.. ok aku dah rasa sekaranggg ye sekaranggg...ok sangat pedih rindu sedih pilu huhu..dulu2 kalo rindu kt mak esok jugakk aku balik kg...tp sekarang tiada lagi..paling koman pun ujung bln la baru balik jenguk mak dan abah..ye aku sedar aku bukan lagi milik mak abah tp milik suamiku.. tp sampai laa ni mak kakak dan abang2 aku mcm tk percaya aku dah kawin dan ada anak hehehe dorang still lg ingat aku ni anak dan adik yg kecik yg tk pandai jaga diri huhuu... korang nak tau aku tk penah balik sekolah naik bas..ok sgt kejam kan...sbb abah aku risau org culik aku..hahaha kwn2 aku dok gelak je.. aku jeles tgok kwn2 aku bersuka ria dlm bas...ek boleh mcm tu ..ngeee..tp aku bersyukur mempunyai kedua ibu bapa yg sgt2 bertggjwb..mendidik aku menjadi seorg anak yg tahu jaga maruah keluarga ;)..aku mohon pada mu Ya Allah...panjangkan lah umur kedua ibubapaku...berikan kesihatan yg senantiasa pada mereka Aminnn....


sekarang aku dah pun memilik sepasang cahaya mata yg sangat comel aku dah rasa sekarang mcm mana perasaan mak aku bila anak tk dengar kata .. huhu yaaa rasakan padan muke aku :P inilah balasannye

4 comments:

rhyzal said...

COME ON LA ZURAAAAAAAAAA.
huhu..
sbr2

azura said...

uwargghhhhh....

Hanis Azla said...

skrg baru kita rasa apa yg mak kita rasa dulu kan... sayang mak.

azura said...

ye betul tu hanis. padan muke kita kan haha